Veronika Janoušková | 4 augusta, 2014 |
Vôňa čerstvo upečeného croissantu a kávy sa ako záludný opar zakráda od dverí kaviarní a vo vzduchu mieša s vôňou elegantných dám a rozkvitnutých kvetov. Neviete, ktorým smerom sa máte otočiť a čo máte obdivovať. Aj taký vie byť Paríž, mesto módy, vôní a štýlu.
Mesto dýcha históriou, romantikou ale obdivujeme ho aj pre ten bohatý spoločenský život a všadeprítomný luxus. Svoje miesto tam už takmer celé storočie majú aj butiky Chanel a Guerlain. My sme pre dnešok zo sortimentu týchto značiek vybrali dve ľúbivé vône, ktoré by Vás mohli osloviť prinajmenšom tak, ako oslovujú Parížanky. Zatiaľ je duel tesný. Páčia sa Vám obidve vône a my sme na vážkach, kto to vyhrá. Aby sme Vám ich trošku priblížili, dovoľte nám predstaviť ich kompozíciu a inšpiráciu, ktorá stojí za ich zrodom.
Keď sa povie slovo “Chanel”, každý si hneď predstaví Coco Chanel – krásne oblečenú a vždy elegantnú dámu s klobúkom a slnečníkom, ako sa prechádza po Champs-Élysées. Coco ľudia milovali a nenávideli zároveň, lebo bola nielen odvážna a sebavedomá, ale vedela byť tiež veľmi tvrdohlavá a výbušná. Nie každý ju vždy chápal. Také sú aj jej vône. Nikdy nechcela, aby nejakú ľudia škatuľkovali označeniami typu “ružová”, “orgovánová”… Každá musela byť kompozíciou, kde nevynikal žiadny tón. Všetky mali byť v dokonalej harmónii, ako keď v opere zahrá tisíce sláčikov jednu a tú istú pieseň, ale z každej strany a v každej chvíli Vaše ucho počuje niečo iné. Možno práve preto nevedia niektorí ľudia doceniť niektoré jej vône. Ony sa totiž menia. Presne ako nálady Coco.
Chance je vôňa pre ženy, ktoré veria v náhody a preto sú šťastné. Sú dosť sebavedomé a neboja sa zmien. Takým ženám vôbec nevadí, keď je ich vôňa premenlivá a v jednom kuse prekvapuje. Chvíľkami sa okolo Vás preháňa ako silný závan sviežosti, potom pocítite kvety a inokedy vôňa elegantne okorení Váš život bielym korením. Vie byť divoká, hlavne na začiatku, ale aj nežná a svieža s prímesou pižmovej trpkosti. Priebeh týchto zmien však nikdy neviete dopredu predvídať. To je presne to, čo dáva vôni jedinečný charakter a štýl. Vonia v každej situácii a na každom človeku inak, ale vždy elegantne, ako všetky vône Chanel.
Rad Aqua Allegoria uzrel svetlo sveta v roku 1999, kedy sa táto značka rozhodla prejsť od komplikovaných vôní k jednoduchším kompozíciam, aby aj z mladšej generácie ľudí mohla vychovať svojich “Guerlainofilov”. Baroko bolo síce stále IN, avšak mladí sa už začínali obzerať po niečom inom. Chceli nemenlivú vônu, ktorá sa dá nosiť nielen na výnimočné príležitosti, ale na každý deň. Ktorá by ich lepšie identifikovala, bola trošku ľahšia a ktorú by si mohli dovoliť. Už nechceli voňať po niečom neurčitom.
Po parfumoch svetových mien (Mitsouko, Shalimar a Vetiver) prichádza nová línia inšpirovaná včelami, ktoré priťahuje tráva, kvety, ovocie… skrátka všetko voňavé a svieže. Vŕšok priehľadných fľaštičiek ozdobil dizajnér motívom včelieho plastu a v každom flakóniku sa ukrýva malý kúsok prírody. Kosatec, kiwi, kvet čerešne, jazmín v rafinovane namiešaných zmesiach, ktoré však vždy inklinujú k nejakému konkrétnemu tónu, ktorý udáva smer a prepožičiava meno celej vôni.
Aqua Allegoria Flora Rosa je dielom Thierryho Wassera a ide o limitovanú edíciu. Inšpiráciou sa stala ružová ruža, obľúbený kvet samotného Jeana Paula Guerlaina. Aby jej vôňa bola viac osviežujúca, nie úplne sladká a ešte viac povznášajúca, Thierry primiešal červené bobuľové ovocie. Pižmový základ s kosatcom zo srdca dodáva vôni hĺbku a trvanlivosť, nie sú to však dominantné tóny. Ba naopak. Všetká sláva patrí tým nežným, romantickým kvetom, ktoré takmer všetky ženy na svete milujú – ružiam.
Paríž je také krásne mesto, aké krásne sú jeho vône. Oplatí sa navštíviť ho, zastaviť sa a vnímať tú krásu.