Veronika Janoušková | 2 marca, 2015 |
Že sú testery len obyčajné napodobeniny a nie originálne parfumy, že sú slabšie, že kratšie vydržia, alebo sú dokonca úplne iné a ani zďaleka Vám nenapovedia nič o vôni. Toto a ešte iné nezmysly čítam na internete.
Učený nikto z neba nespadol a všetko sa raz dozvedáme po prvý krát. Väčšina ľudí si vybaví hneď testery kozmetiky, pretože s tými sa stretávame v takmer každej drogérii. Tieto “no name” fľaštičky, škatuľky, tyčinky na nás číhajú z každej police drogérie a mnohí z nás sa im oblúkom vyhýbajú, pretože bývajú neraz v katastrofálnom stave po zásahu niekoľko stoviek (alebo len párov) rúk.
Testery vôní sú tým istým, čo testery kozmetiky. Slúžia k tomu, aby sme sa na základe skúsenosti s testerom mohli zoznámiť s parfumom. Takže logika hovorí, že ak máme spoznať parfumy, testery – teda ich flakóny – musia mať v sebe presne ten istý obsah. V opačnom prípade by sme nemali ani poňatie, ako sa vôňa rozleží na našej pokožke a ako sa bude meniť v priebehu hodín či minút. Z uvedeného vyplýva, že testery sú plnohodnotné vône, majú rovnakú výdrž, rovnakú koncentráciu, rovnaké zložky.
Kedysi sa možno testery predávali v dosť nudných baleniach, ktoré ničím nepripomínali klasické verzie parfumov, no dnes to už nie je podmienkou. Isteže, ich balenie býva často jednoduchšie. Flakóny i škatuľky môžu mať testery menej farebné a menej dekorované. Môžu na nich chýbať mašličky, korálky, gravírovanie, rôzne iné ozdôbky a dokonca i kryt rozprašovača. Však tester nemá byť určený na dlhodobé skladovanie ani na parádu. Minie sa raz dva. Z tohto titulu pre mnohých výrobcov nemá zmysel investovať do nich rovnaký čas i prostriedky. Pozrite si napríklad tester parfumu Hugo Boss Deep Red, ktorého obrázok je nižšie. Jeho škatuľka je biela a vrchnáčik je priesvitný, zatiaľ čo klasická verzia parfumu Hugo Boss Deep Red má škatuľku vo farbách čiernej, bielej a červenej a jej vrchnáčik má kovový vzhľad. Stále však ide o tú istú vôňu.
Tento názor mohol vzniknúť práve pre tú jednoduchosť balenia. Budí to nedôveru. Tiež si často mýlia toaletné vody s parfumovanými. Áno, ak si kúpite tester a je to toaletná voda, môže mať slabšiu vôňu i výdrž ako parfumovaná voda, ktorú ste používali kedysi. Veľkú rolu hrá i ročné obdobie a chémia v našej pokožke. Tá sa mení vekom i obdobiami.
U niektorých parfumov sa mohlo meniť i zloženie. Ak ste si kúpili napríklad parfum Christian Dior Addict v roku 2002 a teraz si ho zadovážite opäť, vôňa z roku 2014 sa môže líšiť. Európske smernice pravidelne aktualizujú zoznamy rizikových ingrediencií. Rizikových v tom zmysle, že môžu vyvolať alergiu alebo iný kožný problém. Pokiaľ teda parfum pred desiatimi rokmi obsahoval niektorú z týchto zložiek, je celkom možné, že dnes už nedržíte v rukách to isté, ale vynovenú verziu. Výrobcovia sa síce snažia vynájsť a staré úspešné parfumy napodobniť, ale aj keď sa im to darí, nový parfum môže inak zareagovať s Vašou pokožkou.
Obchod Elnino.sk chce zákazníkom dopriať viac vône za čo najlepšie ceny. Ak potrebujete pre niekoho darček, asi nebude dobrým nápadom kupovať mu tester. Na obaloch sa píše, že ide o testery. Pokiaľ však po celý život používate svoje dve či tri obľúbené vône, nie je žiadny dôvod, aby ste nemohli ušetriť pri ďalšom nákupe. Mal by Vám chýbať k spokojnosti len kryt rozprašovača? Odložte si ho z minutého balenia a použite ho na tester.
V e-skope Elnino.sk je produkt vo verzii testera vždy riadne označený. Nájdete ho v tej istej kategórii, ale za názvom produktu je vždy napísané slovo “tester”. Nikdy teda nekupujete mačku vo vreci.
Testery sú originálne parfumy a skvelou možnosťou, ako ušetriť na svojej obľúbenej vôni. Ak by Vám po dnešku akákoľvek osoba tvrdila opak, odkážte ju na tento článok, alebo tento článok zdieľajte, aby sa čo najviac ľudí dozvedelo pravdu.