Veronika Janoušková | 4 marca, 2015 |
Predstavte si, originálna značka vyznačujúca sa kvalitou – Penhaligon’s – mala pôvodné sídlo v holičstve, kde William Penhaligon fungoval a ponúkal svoje prvé vône zákazníkom. Dobrá reklama sa však šíri rýchlo.
Kto by to kedy povedal, že vône, ktoré sa predtým predávali len v blízkom okolí, raz budú voňať ľuďom na celom svete? Počiatky neboli jednoduché, ale ctihodný občan, William Penhaligon, to ľuďmi vedel. Všade ho poznali ako duchaprátomného, vtipného a veľmi kreatívneho človeka, ktorý sa vedel inšpirovať fakticky čímkoľvek. Mal veľké šťastie na neobvyklé momenty. Vždy, keď niečo zažil / opakovane zažíval, nedal si pokoj dovtedy, kým nevytvoril parfum navlas rovnaký, ako bola kompozícia vône, ktorú cítil v danom okamihu. Napríklad jeho prvý parfum – uvedený na trh v roku 1872, pánsky parfum Hamman Bouquet – bol inšpirovaný susednými tureckými kúpeľmi. Prichádzalo odtiaľ smerom k holičstvu veľa pary a vône síry, nuž vytvoril čosi podobné.
Do konca Viktoriánskej éry sa William stal parfumérom a holičom i na kráľovskom dvore. A takto sa chýry o ňom niesli ďalej. Keď si vojvoda z Marlborough nechal do paláca Blenheim zaslať vôňu vyrobenú na mieru – pánsky parfum Blenheim Bouquet – už bolo jasné, že v tomto chlapíkovi drieme obrovský talent. O niečo neskôr mu boli postupne udelené až tri kráľovské dekréty (HM The Queen, HRH The Duke of Edinburgh a HRH The Prince of Wales), čo v tej dobre a vlastne i dnes symbolizovalo najvyššiu kvalitu a najvyššie uznanie. Stal sa oprávneným poskytovateľom služieb kráľovnej, vojvodovi z Edinburgu i princovi z Walesu.
Aj dnes sú vône Penhaligon’s stále poznačené jeho tvorbou. Jeho duch sa odráža vo všetkom, čo značka pustí na trh a naďalej sú veľmi neobvyklé. Ako sa sami vlastníci vyjadrili, inšpiráciu pre parfumy Penhaligon’s nachádzajú jej tvorcovia v tých najpodivnejších chvíľach a miestach. Ich vône majú pripomínať magický moment, ukradnutý pohľad, vykryštalizovanú myšlienku s nápadom dotiahnutým do konca a ďalšie. Nestane sa Vám, že by dva z nich voňali podobne a predsa sú tradičné, lebo ako hovoria súčasní vlastníci, časy sa menia, trendy majú svoj príliv i odliv, no veľkolepé tradície značky Penhaligon’s budú pokračovať.
Pre dámy hľadajúce niečo, čo by v sebe malo aj nevšednosť a kus niečoho, čo dobre poznáte. môžeme vrelo odporúčať vône ako napríklad Night Scented Stock pôvodne z 1976. Night Scented Stock vônia ako ráno, keď sa tma rozplynula a slnko začína svojim teplom tuho vládnuť nad kvapôčkami rannej rosy. Páčiť sa Vám môže i Bluebell. Opojné vône kvetín sa skryli do flakónu príjemnej modrej farby a urobili vôňu Bluebell od roku 1978 najpredávanejšou. Mne osobne sa páči konvalinková Lily of the Valley. Dnes je už síce vynovená, no tú konvalinku cítiť budete. Je nežná a veľmi príjemná.