Veronika Janoušková | 17 septembra, 2015 |
Aj niche parfumy od značiek M.Micallef, Montale Paris a ETRO majú čo svetu ponúknuť. V prvom rade ponúkajú najvyššiu možnú kvalitu, v tom druhom vône, ktoré sa vymykajú bežnému priemeru.
V minulom článku s názvom Niche značky – Váš sprievodca ich svetom (časť 1.) som Vám predstavila krásne niche parfumy značiek ako Amouage, Byredo a L’Artisan Parfumeur. Niečo ste sa dozvedeli aj o značkách samotných. Chcela som Vám aspoň v skratke načrtnúť ich filozofiu, aby ste vedeli, v čom spočíva čaro ich tvorby a akú kvalitu nám prinášajú. Zhrňme si ešte raz ten základný poznatok. Niche značkou sa naozaj nemôže stať každá značka, nech by jej meno bolo akokoľvek slávne a zvučné. Hlavnými kritériami vôní niche je ručná výroba, len tie najkvalitnejšie a najvzácnejšie ingrediencie prevažne prírodného charakteru a hlavne originalita. Sú špeciálne a neucítite ich na každom rohu. Na každom rohu ich ani nekúpite. Niche parfumy Vám neponúkne len tak hocijaká parfuméria, ale len tie vybrané, ako napríklad Elnino.sk – najlepšia parfuméria. Ak ste moje predošlé články na tému “Niche parfumy” nejakým činom minuli, odporúčam článok, ktorý pojednáva špeciálne o vôňach niche. Do pozornosti dávam tiež článok o značke Pengaligon’s a článok o Histoires de Parfums, čo sú tiež veľmi známe niche značky.
V dnešnej druhej časti Vás pozývam do sveta značiek Etro, Montale Paris, M.Micallef a samozrejme opäť poradím aj nejaké zaujímavé niche parfumy pre Vás.
Talianska značka Etro dostala svoje meno podľa svojho zakladateľa Gerolama Etra. Ten ju založil v roku 1968 a hneď začal ponúkať látky, módu a doplnky. Pre značku Etro je typická etnická inšpirácia – len sa pozrite na niektorú jej prehliadku: uvidíte brokát, rozoviate šaty a kaftany, strapce, pierka a pestré vzory zo všetkých kútov sveta. Prvé parfumy sa v ponuke ETRO objavili v roku 1989. Bola to celá kolekcia toaletných vôd najrôznejšieho zloženia: citrusový Lemon Sorbet, drevito – cyprusový Palais Jamais, kožená vôňa Gomma alebo sladká orientálna Ambra. Pretože mali úspech, niche parfumy inšpirované exotickými končinami či ingredienciami značka produkovať neprestala. Väčšina vôní je unisex a toaletné vody, no z času na čas sa objaví i parfumovaná voda.
Unisex vôňa je i krásna orientálna korenistá vôňa na jeseň ETRO Greene Street. Symfónia muškátového orieška, bazalky a ružového korenia by Vám možno v nejakom jedle nevyznela až tak dobre, nie každý má muškátový oriešok rád, no tá neskutočná sila a výdrž, ktorú koreniny dávajú + púdrová sladkosť kvetov v srdci, tie Vás určite dostanú. Niche parfumy ETRO Paisley (unisex) a dámska vôňa Royal Pavillon vsadili na príťažlivú silu zmyselného jazmínu, ylang-ylang. V Royal Pavillon dotvára vzrušujúci parfum tón santalového dreva. Ak táto vôňa nezvedie muža, potom už žiadna. Unisex vôňa Paisley Váš život okorení vanilkou, kardamómom, ružovým korením, no celé to odľahčí zeleňou, ako keby Vás zahalila pavučinka babieho leta a svetlo zubatého slniečka. Žiadna ťažoba. Potlesk pre túto perfektne nositeľnú vôňu na každú príležitosť.
V súlade s tradíciami Francúzska v oblasti umenia dáva značka M.Micallef najväčšie priority kvalite, prírodnému pôvodu ingrediencií priamo zo svojej domoviny a každú jednu fľaštičku parfumu musí doslova vyšperkovať do dokonalosti vo svojich umeleckých ateliéroch. Vidíme, že to nie sú obyčajné jednoduché flakóny. Zdobia ich perličky, Swarovski kryštály, farebné kovy, gravírovanie, rytiny. Prečo značka tak bazíruje na dizajne? Nie náhodou. Nápady k jej založeniu sa v roku 1996 v meste Grasse zrodili v hlavách dvoch osôb. Sú nimi Martine Micallef, beauty a wellness špecialistka a zanietená umelkyňa (venuje sa maľovaniu) a Geoffrey Nejman, finančný konzultant, ktorého náročný vkus rozpozná luxus i kvalitu na prvý pohľad a ovoňanie.
Spoločnosť M.Micallef ako i niche parfumy M.Micallef Studio MP2, Black a Avant-Garde vznikli z ľúbostného príbehu, vášne, elegancie. Vôňa pre dámy Studio MP2 zapasuje do vkusu aktívnej dámy, ktorá sa chce páčiť vždy a všade. Otvára sa tónmi ovocia, pokračuje kvetinami, základ má sladký vanilkovo – pižmový, no to nie je všetko. Na prednej strane flakónu máte rovno zrkadielko a vrchnáčik skrýva Váš obľúbený kúsok dekoratívnej kozmetiky – riasenku, očnú linku alebo lesk na pery. Tomu ja hovorím paráda. Vôňa Black (alebo Ananda Black) je ódou na ultra ženský tón tuberózy spojený s ovocným úvodom a púdrovými tónmi a la 50-te roky, kedy bola zvodnosť na prvom mieste. Ak chcete byť dobývaná ako pevnosť a nie budiť dojem okamžitej dostupnosti, zahaľte sa do tejto záhadnej vône. Niečo máme aj pre pánov. Pánska vôňa M.Micallef Avant-Garde kombinuje to, čo chápu dámy ako elegantné, s prvkami skutočnej osobnosti muža. Môžete byť sám sebou, pohodový chlap voňajúci kakaom, tabakom a dymom kadidla, zaodieť sa do tónov drsnej ruskej kože a predsa tomu dať zmyselnú sladkosť i toľko požadovanú sviežosť citrusov. Vôni Avant-Garde žiadna žena neodolá.
Pierre Montale, zakladateľ značky Montale Paris, strávil zo svojho života veľa času v Saudskej Arábii. Už tam vytváral parfumy pre smotánku, dokonca i králi a kráľovné nosili jeho vône. Práve zmes vôní Orientu sa stala predlohou pre európske niche parfumy Montale Paris v sortimente relatívne mladej značky založenej v roku 2003. Orient je v každom jednom parfume, pretože značka používa tie isté ingrediencie, ako arabskí parfuméri. Sú to najmä výťažky zo stromov, napríklad drevá ako agarové, cédrové a santalové drevo, či rôzne druhy živíc (kadidlo, myrha a pod.). Flakóny parfumov sú zámerne vyrobené z hliníka a nie zo skla a aj ten dizajn nie je len tak pre nič za nič. Tento dômyselný obal chráni vzácne esencie pred vplyvom tepla i svetla a tak ingrediencie prírodného pôvodu zachovajú svoju vysokú kvalitu i koncentráciu po celý čas, čo budete mať niche parfumy Montale Paris doma. Môžete sa tak tešiť na dlhotrvajúci efekt a naozajstnú silu, nie čosi, čo po nejakom čase vyprchá.
Keďže sa nám to počasie stále mení a raz máme teplo, raz chlad, z ponuky som vyhrala také niche parfumy, ktoré môžete nosiť bez nejakého uvažovania. Niche parfumovaná voda Montale Paris Aoud Ever i vôňa Aoud Orange sa hodí na každé ročné obdobie, na deň i na večer. Ich základnou zložkou je drevo, konkrétne oud (agarové drevo), ktoré spojilo svoje sily so zložkami rôznej povahy. No nie vôňa Aoud Orange, ale naopak Aoud Ever si prizvala na pomoc citrusy, ktoré pod vplyvom ďalších tónov dreva (santalové drevo a vetiver) zosladnú a ich pôvodne ostrý švih zjemnie až do teplej a elegantnej podoby. Oranžová vôňa Aoud Orange vôbec nie je o pomarančoch, ako by sa mohlo zdať. Cítite z nej kožu, šafrán a púdrový tón fialky s ružou. Po zjemnení prídu aj nejaké tie citrusy, ale len veľmi málo. Je o dreve, ktoré prináša sebaistotu, nie o ovocí. Ak by som mala prirovnať ten efekt k niečomu známemu, tak poviem, že zavoniate okoliu tak, že sa na Vás obrátia všetky pohľady so záujmom a vôňa povie ľuďom: “Ja nič, ja muzikant!” (smiech). Je nekomplikovaná, nekonfliktná, no budú z nej doslova vyvalení. Nikdy som nefandila vôňam s oudom, no táto bola prvá, ktorá sa mi zapáčila.
V ďalších častiach Vás zoznámim aj s ďalšími značkami, ktorých niche parfumy sa Vám budú páčiť. Poznáte alebo vlastníte nejakú niche vôňu aj Vy? Pochváľte sa v diskusii.