Veronika Janoušková | 15 októbra, 2015 |
Niekedy aj lacná kozmetika urobí rovnakú službu ako tá luxusná a nie vždy ju musíme nakupovať v kamenných obchodoch. Dám Vám tipy na skvelé produkty, ktoré nakúpite online omnoho lacnejšie.
Poznáte to. Pár krát sa dobehnete, kúpite niečo lacné a produkt letí do koša. Tiež určite z času na čas urobíme nákupom poriadne škrt cez rozpočet. To sa stáva. Proste sa zastavíte v obchode a okrem toho, po čo ste prišli, kúpite aj “hento a tamto”. A občas je to dokonca high-end produkt, po ktorom zatúžime a jeho cena je astronomická. Bola by som pokrytec, keby som tvrdila, že len lacná kozmetika je dobrá, nikdy som si nič luxusné nekúpila a je chybou investovať do high-end značiek. Aj v mojej kozmetickej výbave sa nájde pár luxusných kúskov a stále tvrdím, že to bola kúpa storočia. Sú tam však i také produkty, ktorých cena naozaj nestojí ani za reč a potom také, ktoré by ste nepovažovali za lacné, keby ste na ne narazili v niektorom z kamenných obchodov. Ja som ich však kúpila online a ušetrila. Preto i Vám poradím, kde a na čom sa dá šetriť.
Aj kozmetika značiek, ktoré väčšinou kúpite len v parfumériach, môže byť lacná kozmetika, ak ju zoženiete v správnom obchode, v tomto prípade internetovom. Príkladom sú tieto značky a ich produkty.
Táto lacná kozmetika z Francúzska nesie názov pochádzajúci z mena Monsieur Alexandre Napoléon Bourjois, ktorý priniesol značke prestíž. No aj prvý zakladateľ značky, herec Joseph-Albert Ponsin, bol skutočný vizionár. Chcel, aby herci v divadlách a filmoch dostali naozaj kvalitnú kozmetiku, ktorá by vydržala počas celých predstavení a nakrúcaní. Úplne prvým výmyslom tohto človeka bol mejkap v podobe praktickej voskovej tyčinky. Značku Bourjois Paris však preslávila až nová technológia výroby očných tieňov, ktorá dala líčeniu očí nový rozmer. Tiene značka začala nie lisovať, ale zapekať. Intenzita farieb zapekaných očných tieňov je neporovnateľná oproti lisovaným. Takéto tiene môžete aj vrstviť a dokonca sa dajú používať namokro bez rizika, že tiene zoschnú a stvrdnú. Ani sa toľko nedrobia a čo to vydržia. To bola achilová päta väčšiny výrobkov od konkurenčných značiek. Možno Vás doteraz nenapadlo porovnať ceny, ale mali by ste to urobiť, nech ste v obraze.
Značka Bourjois Paris ponúka veľmi kvalitné rúže a lesky na pery (najmä objemové 3D lesky), bronzery i farby na líčka. Našli si svoje fanúšičky na celom svete. Tekuté mejkapy tejto značky sa možno nevyznačujú 100% krycím účinkom, zato však vyzerajú veľmi prirodzene a dávajú pokožke zdravý lesk. Úspech mala značka Bourjois tiež s objemovými riasenkami, ktoré možno na prvý pohľad nevyzerajú zázračne, no vedia riasy pekne vytvarovať i natočiť. Za vydarený považujem tiež rad pre líčenie tváre 123 Perfect a mnohé beauty blogerky by dali ruku do ohňa za rad Healthy Mix. Nájdete v nich mejkapy i korektory.
Čo bola značka Bourjois Paris pre európsky film a divadlo, to Max Factor znamenal pre USA. V tzv. “zlatých rokoch Hollywoodu” rezonovalo medzi hercami strieborného plátna len jediné meno. Tým menom je pán Max Factor, celým menom Maksymilian Faktorowicz, rodák z mesta Lodz, ktoré kedysi patrilo k Rusku, no dnes je časťou Poľska. Tento pán veril, že každá žena môže byť krásna a ako prvý začal predávať očné tiene i ceruzky, ktoré sa dovtedy inde ako vo svete filmu nepoužívali. Neskôr rozšíril ponuku, nazval dekoratívnu kozmetiku pojmom “make-up” a odvtedy sa toto slovo “mejkap” ako synonymum pre slovo “líčenie” udomácnilo v celom svete. Pomerne lacná kozmetika Max Factor vstúpila do histórie cez svoje kvalitné tekuté mejkapy a riasenky, ale tiež cez zvláštne štýly v líčení, ktoré sa vždy vymykali konvencii.
Medzi jednoznačne najlepšie kúsky od značky Max Factor patria riasenky, mejkapy a rúže na pery. Niet trvácnejšej farby na pery ako je Lipfinity Lip Colour a medzi dámami sa veľkej obľube tešia aj obojstranné rúže Flipstick Colour Effect. A to najlepšie? Ich cena je prijateľná v porovnaní s kamennými obchodmi.
I pán Max Factor sa dal na využívanie nových technológií. Značka ako jedna z prvých odpromovala tzv. “nezbozkávateľné mejkapy”, ktoré sa môžu pochváliť odolnosťou voči oteru a vďaka technológii Colour Adapt aj dobrou farebnou prispôsobivosťou k tónu pleti. Na sebe som vyskúšala Colour Adapt i predošlú verziu Face Finity a s oboma som bola nadmieru spokojná. Hľadáte naozaj kvalitné riasenky? Majstrovským kúskom sú riasenky Masterpiece, False Lash Effect a 2000 Calorie. Vďaka chválospevu zákazníčiek a beauty blogeriek i mojim osobným skúsenostiam sa niektoré z nich dostali aj do užšieho výberu (pozrite článok Riasenka na mieru Vašim riasam) a umiestnili sa medzi TOP riasenkami.
Nakupovať kozmetiku online sa oplatí a to z viacerých dôvodov. Ceny väčšiny produktov sú v online obchode porovnateľne nižšie vďaka nižším prevádzkovým nákladom. Výnimku medzi kamennými obchodmi dostáva akurát kamenný obchod a miesto pre osobný odber objednávok od Elnino.sk v bratislavskom OC Cubicon, kde všetko kúpite za ceny rovnako priaznivé ako na internete.
U typickej high-end kozmetiky, ktorú zakúpite v sietiach bežných parfumérií sú cenové rozdiely citeľné. Produkty síce nepatria k tým lacným, no aj táto kozmetika vysokej kvality môže byť relatívne dostupná. Napríklad také paletky Hypnose od značky Lancome v kamennom obchode pod 50 EUR nekúpite. Elnino.sk ich aj bez akcie predáva za ceny nižšie ako 40 EUR. Dobrým príkladom je tiež luxusná dekoratívna kozmetika Yves Saint Laurent alebo momentálne veľmi obľúbená dekoratívna kozmetika značky Giorgio Armani. Miestami ten rozdiel činí 3 – 5 EUR, no u tých drahších produktov (napríklad mejkapy) to môže byť aj viac ako 10 EUR a to už nie je zanedbateľná čiastka.
Také isté rozdiely zaznamenáva lacná kozmetika často nazývaná “drogériovou kozmetikou”. Čo ponúka bežná drogéria lacno, to na Elnino.sk často nájdete za zlomok tejto ceny. Veď si porovnajte napríklad ceny kozmetiky Rimmel London, Maybelline alebo Astor a dospejete k rovnakému záveru. Aj s poštovným a aj bez toho, aby ich obchod musel zlacňovať, nákupy Vás vyjdú menej než výjazd do kamenného obchodu na produkty v akcii.
Jeseň je časom, kedy máme príležitosť vyblázniť sa s farbičkami, ktoré po zvyšok roka odkladáme bokom. Ak sa už máme vyparádiť, nepoznám jediný dôvod, prečo by niektoré luxusné líčidlá neobvyklých farieb nemohla nahradiť lacná kozmetika Max Factor, Bourjois Paris, či nejaké iné produkty za rozumné ceny. Na www.elnino.sk takých produktov nájdete viac než dosť a teraz navyše za každých 20 EUR nákupu získavate zľavový kupón na produkty Philips. Viac informácií na webe.