Veronika Janoušková | 10 novembra, 2015 |
Kozmetika MAC má milióny fanúšikov. Odkiaľ sa tento fenomén krásy vzal? Prečo túto kozmetiku podporuje napríklad Lady Gaga, Fergie, Madonna, Rihanna alebo jej aktuálna tvár – Miley Cyrus?
Od ľudí pohybujúcich sa v módnej brandži by človek čakal znalosť aktuálnych trendov a prácu v zabehaných šľapajách, no nie je to ani zďaleka tak. Značka MAC nesleduje, ona udáva trendy a pre milióny vizážistov i módnych blogerov je kozmetika tejto značky akýsi svätý grál. Vždy si v nej môžete nájsť niečo, čo iná značka neponúka, preto niet dámy, ktorej by meno “MAC” niečo nehovorilo. I slogan značky hovorí za všetko.
,,Rešpektujeme unikátnosť a individualitu všetkých vekových kategórií, rás i pohlavia.Udávame trendy líčenia v oblasti fashion po celom svete.Sme komunita profesionálnych make-up artistov, ktorí sa snažia vyniesť svoju kreativitu, ideály a vízie na svetlo sveta.”
Kozmetika MAC bola založená v Kanade v roku 1994. Zakladateľov Franka Toskana (módny artista a fotograf) a Franka Angela (vlastník módneho salónu a stylista) dlhodobo frustroval nedostatok kvalitného make-upu. Keď fotografujete krásu vytvorenú za nejakým účelom, mejkap musí disponovať určitými vlastnosťami, aby na fotografii vyzeral rovnako dobre ako v skutočnosti. Spomeňme napríklad dobrú farebnú sýtosť tónov, ktoré sa na fotke nestrácajú ani nekričia, správny odraz svetla, odolnosť oteru i vode… Ktorá modelka by sa chcela na fotografii lesknúť ako diskoguľa a mať z dvoch výrazne namaľovaných očí dve čierne machule? Kto už niekedy fotografoval líčenie alebo dekoratívnu kozmetiku, dobre vie, o čom hovorím a aká je to námaha získať fotografiu zachytávajúcu produkt či výsledný mejkap vo vernej podobe. Nech sa snažíte ako chcete, vždy sa objektív vždy pohltí časť farby a skreslí výsledok. Kvalitný mejkap je preto nutnosť, nie len potreba.
A tak sa zakladatelia hrali v pohodlí svojho domova a experimentovali. Dá sa povedať, že kozmetika MAC, respektíve jej prvotiny boli prakticky “ukuchtené” v ich vlastnej kuchyni, odkiaľ ich distribuovali do salónu a predávali vizážistom. To sa dostalo do pozornosti módnym magazínom, celebritám a o celosvetovú popularitu bolo postarané.
Značka MAC nás vyzýva, aby sme boli odvážni a kreatívni. Veľkou prednosťou je široká ponuka farebných odtieňov, úžasná pigmentácia, super výdrž a vysoká kvalita kozmetiky, ktorá je ako stvorená pre módne fotografovanie. Kozmetika MAC je dokonalou voľnou pre svadobné líčenia a samozrejme nie je testovaná na zvieratách. Značka sa tiež angažuje v charitatívnych činnostiach, ako je napríklad boj proti AIDS. Neraz sa stalo, že výťažok z predaja niektorého z produktov poputoval na nejaký dobročinný účel.
A ktoré produkty by som odporúčala ja a ktoré produkty majú celosvetovo najväčší ohlas? Rozhodne tieto.
Máte medzi touto kozmetikou nejakého svojho favorita, alebo je niečo, čím Vás kozmetika MAC špeciálne láka a chceli by ste to vyskúšať? Podeľte sa o svoj názor v diskusii.