Veronika Janoušková | 27 septembra, 2016 |
Keď sa rozhodujeme vyskúšať nové vône, väčšinou nás k tomu doslova dokopú televízne reklamy na parfumy. Pozeráme na scény doladené do detailov a krásne tváre. No ani krásna tvár nie je všetko.
Málokto dnes pozerá reklamy. Väčšina ľudí počas nich prepne televízor na iný kanál. Lezú nám na nervy. Zdá sa, že táto forma podpory predaja pomaly zapadá prachom a módnym domom sa ani neoplatí do nich investovať. No zdanie klame. TV reklama stále hýbe svetom, lebo celebrity v nich pútajú pozornosť. Sú dokonalo vyretušované, osvetlené “z tej správnej strany”… veď ide o reklamy na parfumy, nie na pracie prášky. Výsledok by mal byť dokonalý. Ale ako sa hovorí, aj majster tesár sa niekedy utne a ani pekná tvár nezachráni mizerný nápad. Dnes Vám ukážem tri reklamy, kde zámer vyšiel, ale aj tri, ktoré vyzerajú veľmi čudesne a mňa osobne by od vyskúšania parfumu možno odradili.
Reklama od Christiana Diora na známy parfum J’Adore ukazuje svet reklamy na parfumy v tom najlepšom svetle. A to doslova. Krásna Charlize Theron v nej žiari, je sexy a úplne prirodzená. Dej je napínavý až do samého konca a záver prináša nádherný pohľad na mesto. Celé video nás voviedlo do svetla luxusu, ženskosti, ukazuje silu ženy a o tom je i parfum J’Adore. TV spot a Charlize ho ani nemôžu prezentovať a predávať lepším spôsobom. Skvelá práca.
https://youtu.be/Rm-vBq-1T1k
Nicole Kidman je fantastická herečka a svoje umenie patrične predviedla aj v tejto reklame na celosvetovo najznámejší parfum Chanel No. 5. Módny dom Chanel ho ani nenazval reklamou, ale filmom, v ktorom spojil Nicole a Moulin Rouge. Podobnosť so životom Marilyn Monroe, ikonou, ktorá parfum preslávila, čisto zámerná. Človek by z tohto 2-minútového videa ani nespoznal, že hľadí na reklamu. Pripomína trailer na romantický a správne melodramatický film, ktorého premiéra by naplnila celú kinosálu dámskym publikom. A je v ňom aj sexy herec. Brazílsky fešák Rodrigo Santoro. Takéto reklamy na parfumy by sme my, ženy, dokázali pozerať aj stále. Tomuto ja hovorím správne utratených 42 miliónov dolárov za kampaň.
https://youtu.be/0hcaaKhGL00
Reklama vône Killer Queen ukazuje Katy Perry ako apatickú a veľmi nešťastnú kráľovnú, ktorú spútavajú jej povinnosti a aktuálna doba. Žije v korzete, ukrýva sa v púdri a v parochni. Ale potom sa naštve, oslobodí svoje telo a ukáže rebelstvo. Možno nebudete s Killer Queen voňať ako kráľovná, od kráľovských niche parfumov má táto celebritná voňavka poriadne ďaleko, no rebelská i nebojácna byť môžete. Presne ako Katty, ktorá vlastní trón a ovládla svet reklamy na parfumy svojským štýlom. Áno, táto vôňa sa predáva veľmi dobre. Aj vďaka skvelému spracovaniu reklamy i samotnej hviezdy, ktorá dala všetkým hercom na frak. Je dôkazom toho, že ak máte dobrý nápad, nepotrebujete milióny. A ani parfum z reklamy nemusí byť drahý.
https://youtu.be/6zzdNCO_wPU
Video Lady Gaga Fame má v origináli takmer 6 minút, no mne k ucelenej predstave mne stačila aj minútová reklama. I tá bola dokonca zakázaná a nesmela sa vysielať. Streľba, násilie, hrôzostrašné zvuky a démonická Lady Gaga, ktorá sa v čiernom odeve pasovala do role zápornej hrdinky. Pripomína mi to americké akčné filmy, kde jeden zabije tridsiatich naraz a snáď som nikdy takto robenú reklamu na parfum ani nevidela. Scéna ale podľa mňa nemá žiadnu myšlienku, len má naháňať strach. Prečo? No lebo Lady Gaga. Osobne si však myslím, že by diváci skôr prehrýzli jej kostým zo surového mäsa, než snahu šokovať takýmito bizarnými spôsobmi. Veď jej pesničky sú skvelé a parfum Fame je super. Až príliš sladký na takýto horor. Koniec koncov aj zlá reklama je reklama.
https://youtu.be/UaoH-A4LjNI
Reklamy na parfumy Dolce & Gabbana zvyknú byť pekné, no reklama, kde si fešák Matthew McConaughey zahral so sexy Scarlet Johansson, na mňa nejako nezaberá. Matthew vyzerá ako nejaký realiťák, čo sleduje len svoj biznis a Scarlet, hoc sa usmieva, vôbec nepripadá ako zamilovaná žena. Parfumy The One majú byť o nájdení toho správneho muža / ženy, no chémia medzi týmito dvoma hviezdami vôbec nefunguje. Celý čas sa sama seba pýtam, z ktorej časti reklamy mám pochopiť, že sú títo dvaja stvorení jeden pre druhého a o čom to vlastne po celý čas točia? Ten dialóg je zvláštny. Parfum The One by sa pokojne mohol stať svadobným parfumom každej druhej ženy, no toto video neevokuje svadobné zvony. Vzťahu na čiernobielej snímke zvoní umieráčik.
https://youtu.be/bvgTUpmWaq4
Ja mám rada Beyonce. Jej hudba mi nehovorí nič, ale je to sexy žena, ktorá sa nebojí dať najavo svoju sexualitu. Aj jej reklamy na parfumy sú väčšinou vydarené, no tá na parfum Beyonce Heat mi už príde “too much”. Parfumy Beyonce sú prešpekulované, ženské, ale žeby zrovna Heat bol najviac sexy, tak ako ho ona prezentuje? Zvodný nepochybne je, ale vekovo sadne skôr pre mladšiu ženu, než je ona. Táto reklama predáva jej telo a jej sexy amok, nie parfum.
https://youtu.be/I9Z434V9m6s
Príťažlivý chlap a idol žien. Povedali by ste, že to bude záruka úspechu. Namiesto toho vidíte reklamu, ktorej pozeranie zabolí. Krásavec Brat Pitt hovorí akosi nesúvislo, lebo zrejme časť prejavu z videa vystrihli. Pri monológu má neprítomný pohľad, rozpráva ako keď žiak na základnej škole recituje básničku, chýba už len gúľanie a prevracanie očami. Mohol sa tváriť aspoň zamyslene.
https://youtu.be/mGs4CjeJiJQ
Ak viete trošku po anglicky, potom viete, že Brad v závere hovorí “Kamkoľvek idem, tam ťa nájdem. Môj úspech, môj osud, moje šťastie – Chanel No. 5.” To by bolo v úplnom poriadku, keby sa pri tom netváril, akoby rozprával o dámskych hygienických vložkách svojej manželky. Tak toto je mimoriadne zlá reklama inak slávneho módneho domu Chanel, ktorý som už v tomto článku spomínala s dobrou reklamou a božskou Nicole.
Ktoré reklamy na parfumy ste videli Vy? Ako na Vás pôsobili? Poznáte aj nejaké ďalšie geniálne alebo príšerné reklamy? Podeľte sa v diskusii o tipy.