Veronika Janoušková | 7 júna, 2018 |
Jedna z najobľúbenejších módnych značiek – Miu Miu – zahájila v roku 2015 predaj svojej úplne prvej vône a nazvala ju chimérou. Pýtate sa, ako môže niekto označiť svoj parfum za prelud? Ja som to pre vás zistila.
Značku Miu Miu založila Miuccia Prada (1993), podľa ktorej krstného mena vznikol i názov. Možno ste nevideli žiadny z jej odevov, ale určite ste počuli o prekrásnych dámskych kabelkách, ktorými pravidelne vyráža ženám dych. Modely tejto značky spoznáte podľa čistých a jasných línií, ktorých cieľovou skupinou sú ženy okolo tridsiatky. Aj preto musia niesť i určité známky elegancie.
Neostalo však iba pri móde. Dámy sa konečne dočkali i vône – prvej parfumovanej vody Miu Miu – ktorá bola navrhnuté presne pre ne. Keď totiž prekročíte magickú vekovú hranicu s číslicou 30, ste žena zrelá ako kvalitné vínko. Nekúpite všetko, čo vám príde pod ruku. Buď sa zameriavate na klasiku a vyslovene nevšedné ale variabilné kúsky. Ale spojiť klasiku s originalitou, ktorú možno nosiť všade? Je to vôbec možné?
Aby sa možné stalo skutočným, značka spojila svoje sily s korporáciou Coty a oslovili parfumérku Danielu (Roche) Andrier. Daniela mala už vtedy na svojom konte niekoľko veľmi vydarených vôní, ktoré vytvorila pre značku Prada. Navrhla Prade celé línie Prada Candy, Infusion i Luna Rossa. Ak vám tieto parfumy nič nehovoria, tak možno budete poznať vône Bottega Veneta Knot, Gucci Eau de Parfum. Alebo ikonickú parfumovanú vodu Tiffany & Co Eau de Parfum, ktorú sme v Elnino len nedávno pridali do našej stálej ponuky a je o ňu bitka (predstavím nabudúce). Prvotina Miu Miu bola teda v tých najlepších rukách, resp. v tom najlepšom nose. Bude nový čistý list značky zapísaný chválami?
Keď chytíte belasý flakónik Miu Miu so šarmantnou zlatou čiapočkou a hravým červeným krúžkom do ruky, jeho masívnosť vás očarí. Tento poriadny kus materiálu by prislúchal cenovo oveľa drahšiemu parfumu. Hneď prvý dojem z vône je preto dobrý. Nesúďme ale obsah podľa obalu a zhodnoťme zloženie i prejav.
S klasifikovaním tejto vône by mal problém azda každý. Také niečo cítim prvý krát a zatriediť ju medzi kvetinové parfumy bude urážka. Možno skôr kvetinové zelené, veď konvalinka – ústredný motív celej kompozície – je práve taká. Kvetinová a zelená. Klasika. Všetci ju poznáme.
Ale ani táto skupina na novinku nie celkom sedí. A zrejme preto je to chiméra. Vôňa, rovnako ako prelud, nechce byť kategorizovaná a už vôbec netúži spadnúť medzi “parfumové klišé”, ktoré ucítite na každom rohu. Má to byť neobyčajný kúsok a novinka Miu Miu je naozaj presne ten typ parfumu, ktorý si doslova koleduje o komentáre iných ľudí. Ak vám táto neobvyklá konvalinková vôňa sadne, budú vás zastavovať a pýtať sa, čo to na sebe máte. Misia spojenia nezlučiteľného bola splnená.
Konvalinka – ústredný motív
Úvod tejto vône vám bude jasný už z popisu vyššie. Je to konvalinka, ktorej tón výrobca údajne vytvoril z jazmínu, ruží, nejakých ovocných a zelených tónov. Aldehydový iskrivý úvod, aký sa k retru žiada. Aby ale ruža neprebila čistotu, ktorou je konvalinka známa (čo ruže obvykle robia), Daniela použila divú ružu šípovú (známu ako “dog rose” teda “psia ruža”), z ktorej na jeseň trháte šípky. Celok tak nepôsobí staromódne a prekultivovane, ako skalka, ktorú si babička zriadila pod oknom. V Miu Miu sa prelína všetko v maximálnej harmónii, akoby hlavu i srdce vône stvorila samotná príroda a nie parfumérka.
Iná je druhá vrstva – základ tejto vône, v ktorom ešte stále rezonuje zeleň. Výrobca uvádza tón Akigalawood® – drevo akigala, ktoré niekomu môže pripadať ako nepriateľský, korenistý, ostrý, tón. Mne pripomína drevo, dymiacu živicu, zemité pačuli a korenie, ktoré mohlo úplne zabiť kvety, ak by Daniele ušla ruka. To sa ale našťastie nestalo.
Nepopieram, že mi drevo mierne pokazilo radosť z kvetov, ale parfumovaná voda Miu Miu aspoň neskĺzla medzi nudné “office parfumy” – kombá pačuli vs. ovocie ani k svieženkám. A z tejto konvalinky vás hlavne nebude bolieť hlava. Aj cez svieži nástup a razantný základ sa drží pri pokožke, stále pôsobí jednoducho, čisto a harmonicky. Má veľkorysú výdrž a naozaj ju môžete nosiť hocikde, hocikedy.
Pani Daniele sa podarilo vystihnúť samotného mladistvého ducha značky a jej zásluhou sa nástup na trh s prvým parfumom Miu Miu vydaril. Čo naň hovoríte vy?