• Parfumy
    • Tipy a inšpirácie
      • Trendy v líčení
      • Starajte sa o seba
    • Zaujímavosti
    • O nás
      • Nákupné triky
    • Home
    • Dámske parfumy
    • Medzinárodný deň parfumov

    Medzinárodný deň parfumov

    Kristyna | 21 marca, 2024 | parfumy, vône

    Medzinárodný deň vôní je fascinujúci a unikátny sviatok, ktorý oslavuje jeden z najzákladnejších ľudských zmyslov – čuch. Tento deň, každoročne pripadajúci na 21. marca je príležitosťou pre ľudí po celom svete, aby si viac uvedomili, aké dôležité sú vône v našom každodennom živote.

    História a význam

    Medzinárodný deň vôní bol založený s cieľom zvýšiť povedomie o úlohe, ktorú zohrávajú vône v našich životoch. Od pradávnych čias boli vône používané na liečebné účely, v rituáloch, pre osobnú pohodu a dokonca aj vo vojnových stratégiách. Tento deň ponúka príležitosť osláviť tento bohatý a rozmanitý vplyv.

    Kde to všetko začalo?

    História výroby parfumov je bohatá a fascinujúca a siaha tisíce rokov do minulosti. Vývoj parfumov je možné sledovať od starovekých civilizácií až po súčasnosť.

    Staroveké počiatky

    1Starovšký Egypt
    Parfumy boli pôvodne vytvárané pre náboženské rituály a Egypt je často považovaný za kolísku parfumov. Starovekí Egypťania vyrábali vône z rôznych živíc, olejov a aromatických rastlín. Tieto vône boli používané v rituáloch a pri balzamovaní.
    2Mezopotámia a Perzia
    Aj z týchto oblastí pochádzajú záznamy o používaní parfumov. Je známe, že chemička z Mezopotámie menom Tapputi bola jednou z prvých osôb, ktoré destilovali vône.

    Antika

    1Staroveké Grécko a Rím
    V starovekom Grécku a Ríme sa parfumy stali súčasťou denného života. Boli používané ako osobné vône, na liečebné účely a dokonca aj v kúpeľoch. Gréci rozvíjali umenie parfumérie a Rimania prispeli k jej rozšíreniu po celej svojej ríši.

    Stredovek

    1Stredoveká Európa
    V Európe v období stredoveku došlo k poklesu záujmu o parfumy, ale v arabskom svete parfumérie kvitla. Alchymisti ako Al-Kindi a Avicenna rozvíjali metódy destilácie a extrakcie vôní.

    Renesancia

    1Rozkvet
    V renesancii sa parfumy vrátili do módy v Európe, najmä v Taliansku a Francúzsku. V tejto dobe sa začali parfumy viac komercializovať a predávať.

    18. a 19. storočie

    1Francúzsko
    Vo Francúzsku, najmä v Grasse, sa v 18. storočí začal rozvíjať moderný parfumérsky priemysel. Grasse sa stalo svetovým centrom výroby parfumov.

    20. storočie až súčasnosť

    120. storočie
    V 20. storočí došlo k priemyselnej revolúcii v parfumérii, vďaka objavu syntetických aromatických zlúčenín. To umožnilo vytvárať nové a jedinečné vône.
     

    Prvý parfum a značky s dlhoročnou tradíciou

    Jedným z prvých parfumov, ktorý bol komerčne vyrábaný vo veľkom meradle, je "Hungary Water", vodný parfum zo 14. storočia, ktorý bol vyrobený pre kráľovnú Alžbetu Uhorskú.

    Jednou z najstarších parfumových značiek s najväčšou tradíciou je Guerlain, založený v Paríži v roku 1828. Guerlain bol priekopníkom v používaní syntetických zložiek a stál za niekoľkými klasickými vôňami.
    Hoci Chanel je mladší (založený v roku 1910), ich parfum Chanel No. 5, uvedený v roku 1921, je jedným z najznámejších a najikonickejších parfumov v histórii.


    Guerlain Mon Guerlain 50 ml parfumovaná voda pre ženy


    Skladom
    63.05 EUR

    Chanel N°5 35 ml parfumovaná voda pre ženy


    Skladom
    105.79 EUR

    Populárne články

    Odomknite svet relaxácie s kúpeľovými soľami Kneipp

    Poodhaľte s nami tajomstvá korejskej krásy

    Suché šampóny – ako fungujú a ktoré sú najlepšie

    2014 - 2025 © elnino parfum, s.r.o.
      • Čeština
      • Nemčina
      • Slovenčina
      • Chorvátština
      • Gréčtina
      • Taliančina
      • Slovinčina
      • Bulharčina
      • Rakousko
      • Švýcarsko
        Cookies & GDPR
        Aby sme poskytli čo najlepšie služby, používame na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení, technológie ako sú súbory cookies. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tomto webe. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
        Funkcionalni Vždy aktívny
        Technické uloženie alebo prístup je nevyhnutne potrebný na legitímny účel umožnenia využívania konkrétnej služby, o ktorú účastník alebo užívateľ výslovne požiadal, alebo výhradne na účely prenosu komunikácie prostredníctvom siete elektronických komunikácií.
        Predvoľby
        Technické úložisko alebo prístup je nevyhnutný pre legitímny účel ukladania preferencií, ktoré nie sú požadované účastníkom alebo užívateľom.
        Štatistické
        The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické ukladanie alebo prístup, ktorý sa používa výhradne na štatistické účely.
        Marketing
        Technické ukladanie alebo prístup je potrebný na vytvorenie užívateľských profilov na zasielanie reklamy alebo na sledovanie užívateľa na webových stránkach alebo na niekoľkých webových stránkach na podobné marketingové účely.
        Spravovať možnosti Správa služieb Spravovať {vendor_count} dodávateľov Prečítajte si viac o týchto účeloch
        Upraviť
        {title} {title} {title}